TAJEMSTVÍ SPRÁVNÉ CENY

TAJEMSTVÍ SPRÁVNÉ CENY

 Cena je pro zákazníka jedním z nejdůležitějších faktorů při nákupu – měla by odrážet hodnotu toho, co klient získá, je třeba je správně nastavit právě pro naší cílovou skupinu.

Říká se, že všechno na světě má svou cenu. Dobří obchodníci v duchu tohoto hesla říkají, že vše lze prodat – záleží jen na ceně.

Jde tedy o to nastavit cenu tak, aby se setkala nabídka s poptávkou.

Je několik metod a neexistuje univerzální návod, který bude platit pro každou z nás. Tyto metody učím ženy v mentoringových a mastermind programech.

Zajímá tě, jak nastavit celkové business strategie, aby podnikání nebylo jen drahým koníčkem?

Pak tě zvu na nezávaznou konzultaci, kde se můžeme podívat na tvoji konkrétní situaci.

JAK TEDY NA TO – POKUD JSI ÚPLNĚ NA ZAČÁTKU?

  • Nejprve je nutné si ujasnit kolik potřebuješ měsíčně vydělat na pokrytí výdajů a kolik potřebuješ, abys mohla opustit zaměstnání a vydat se vlastní cestou.
  • Kolik financí máš k dispozici do začátku podnikání? Budeš investovat vlastní peníze nebo budeš potřebovat cizí peníze?
  • Nutné je ujasnit si, jaké potřebuješ zdroje (zdroje jsou peníze, ale také budovy, stroje, zařízení, výrobní materiál, zásoby, personál, dopravní prostředky, tedy vše, co budeš ke svému podnikání potřebovat) a jak je získáš. Jaké další speciální vybavení budeš potřebovat?
  • Jaký je předpokládaný finanční rozpočet a počáteční rozpočet, s tím vám pomohu v osobním mentoringu.
  • Jak stanovit cenu, za kolik budeš prodávat?
  • Jaké je tvůj finanční cíl? Je reálné, že tyto peníze si podnikáním můžeš zajistit?

Tohle jsou základní otázky na které je nutné se podívat ještě dříve než pustíš do jakéhokoli nového projektu.

Kolik potřebuji vydělat

S touto částí by hodně mohla pomoci tabulka osobních financí, stačí obyčejná excelová tabulka :)

Je to v podstatě nyní odrazový můstek. Zatím nemáš (předpokládám) jiné zdroje než osobní peníze, které budeš do podnikání vkládat. Proto je třeba se na ně zaměřit. Pokud máš jiné prostředky, není třeba se touto částí zabývat. Přesto stále doporučuji mít dokonalý přehled a pořádek v osobních financích, je to předpoklad i dalšího finančního úspěchu.

Na začátku každého podnikání vycházíme obvykle především z potřeb osobních. Je potřeba vědět, jak jsi na tom s osobním rozpočtem, abys dokázala spočítat, kolik potřebuješ vydělat podnikáním, aby pokrylo náklady a ještě vydělalo. Bez znalosti osobního rozpočtu to není dost dobře možné reálně stanovit.

Další důležitý fakt, proč je nutné znát osobní rozpočet je to, že bude pravděpodobně nutné financovat podnikání. Možná půjde pouze o prvotní vstupní investici do podnikání. Nebo může jít o dlouhodobější podporu projektu, to záleží na tvém plánu, možnostech a na produktech či službách, které budeš nabízet a také na správně cenotvorbě.

Vidíš, vše souvisí se vším, je to takové uzavřené finanční kolečko. Musíš znát své finanční potřeby, abys mohla správně stanovit cenu produktů a tím zase vydělala peníze, které potřebuješ.

Nyní si připrav svoji tabulku a zjisti, kolik peněz potřebuješ každý měsíc vydělat na svoje osobní potřeby. Pak ještě ideálně přidej něco navíc, na svoje sny :)

Správné nastavení cen je důležité ze dvou pohledů.

Ten první je nastavit cenu tak, aby byla atraktivní pro naše ideální zákazníky. Druhý pak, abychom dosahovali zisku.

Správná cenotvorba je tedy základním klíčem k ziskovému podnikání.

Nenech se mýlit, že o tom, zda zákazník koupí či nekoupí, rozhoduje cena, resp. nejlevnější nabídka. Není to tak vždy a není to vždy pouze o nejnižší ceně. Naopak někdy může naopak nízká cena zákazníky odradit. Mohou mít strach, že služba či výrobek nebude dostatečně kvalitní.

peníze

Tipy pro stanovování cen

1. HODNOTA PRO ZÁKAZNÍKA

Většina zákazníků se ráda podělí o svůj názor. Toho využij, chce to jen klást správné otázky a umět naslouchat.

Vytváření cen na základě hodnot je skvělý způsob pro tvorbu cen.

2. DŮVĚRA V SEBE A SVÉ PRODUKTY

I tohle je takové začarované kolečko. Je nutné znát své zákazníky, jejich potřeby a nabídnout jim přesně to, co potřebují. Věřit sobě, kvalitě svých produktů a služeb, znát hodnotu, kterou díky tvým službám zákazník získá. Důvěra v sebe i své produkty a služby je velmi důležitá.

Pokud si nevěříš ty sama, težko ti bude věřit zákazník.

3. CENA OVLIVŇUJE ZISKY

Často se setkávám s tím, že klientky se snaží řešit sníženou poptávku po svých slžbách snížením cen. Věř, že přesně tohle je cesta do pekel.

4. DVOJÍ NABÍDKA

Je dobré mít více produktů v různých cenových hladinách pro pokrytí potřeb zákazníků, pro které je určující cena a také pro zákazníky, kteří si rádi připlatí za nadstandardní péči nebo kvalitnější výrobky, služby.

5. SLEVY

Využívání slev může být zajímavým nástrojem, je třeba s ním ale pracovat správně. Není sleva jako sleva.

 

Prodejní strategie, včetně cenotvorby a kompletních postupů, metod od sestavení správného produktového portfolia až po úspěšný prodej a zajištění ziskového podnikání učím ženy v mentoringových a mastermind programech.

Pokud i ty toužíš udělat ze svého podnikání konečně ziskový business, můžeš si se mnou domluvit nezávaznou konzultaci, kde se podíváme na tvoji situaci, dám ti konkrétní rady a tipy. Stačí si jen rezervovat termín ZDE 

Jsem business mentorka pro ženy, podnikatelky. Pomáhám ženám nalézt sama sebe, svoji jedinečnost a díky tomu vybudovat úspěšný, ziskový business, posunout podnikání na další level... i s dětmi po boku.  Učím, jak si zajistit vlastní pasivní příjmy a nebýt na nikom a na ničem závislá a nalézt svoji jedinečnou cestu ke svobodě finanční i životní. Můj příběh si přečtěte zde >> Můžete mi napsat na e-mail: info@petratrnkova.cz informace o kurzech a seminářích naleznete zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů