FUNNEL - Cesta zákazníka

Důkladně promyšlená cesta zákazníka k nákupu, to už je „vyšší dívčí“. V okamžiku, kdy ovládneš toto umění, s největší pravděpodobností máš vyhráno :)

Dokážeš totiž návštěvníka webu nebo odběratele tvého newsletteru chytit za ruku, krok za krokem jej dovést až k nákupnímu košíku a cestou ho zbavit všech pochybností. 

Funnel – způsob k získání pohádkového zisku

Co je to funnel už víte. Nyní vám řeknu, kdo a jak vám s jeho tvorbou pomůže.

Pokud tě láká mít vlastní funnel a aplikovat ho přímo na tvé podnikání, pak si domluv konzultaci s mým technickým týmem, který ti pomůže najít optimální řešení, nastavit procesy a automatizovat celou tuto prodejní cestu na míru tobě a tvému businessu.

Co cesta zákazníka obsahuje?

Sérii stránek a sledování pohybů zákazníků na webu
Vizualizaci a měření efektivity funnelů
Předpřipravené vzory různých cest zákazníka
Kampaňové stránky s postupným odkrýváním obsahu
Vzory vstupních, obsahových, prodejních a děkovacích stránek

Kontaktovat technickou podporu

technicka.podpora@podnikatelky.online

Funnel – jak to funguje

Landing page = přistávací stránka

po kliknutí na reklamu přistane návštěvník na landing page, která má za cíl zaujmout návštěvníka krátkým sdělením natolik, že bude ochoten zadat svůj kontakt, aby získal slíbený obsah "zdarma" - např.ebook či jinou formu "ochutnávky".

Formulář pro zadání e-mailu 

Proč je na každé landing page formulář pro zadání e-mailu, i když bys mohla požadovaný obsah ukázat rovnou?
Protože sběr kontaktů je klíčový pro tvoje podnikání, protože ti umožňuje tvořit dlouhodobý vztah s (potenciálními) klienty. Databáze kontaktů je to nejcennější, co ve svém podnikání máš. 

Landing page - 3 tipy

1. Na stránce je užitečné mít obrázek, který vzbudí zvědavost. 
2. Přesvědč zájemce v pár větách textu.
3. V hlavním nadpisu ukaž návštěvníkovi, s čím konkrétně mu nabízený obsah pomůže. Např. Jak dosáhnout "vlož cíl" bez toho, aby "překážka, které se chce vyhnout".

Double opt-in stránka = potvrzení zadané e-mailové adresy

Tento krok rozhodně doporučuji nepřeskakovat. Hlavním důvodem je to, že budeš mít v databázi opravdu jen skutečné e-mailové adresy a jistotu, že s každým zájemcem můžeš dále komunikovat. Pokud se ti v databázi hromadí neexistující adresy, vede to ke snižování úspěšnosti rozesílky.

Double opt-in stránka - 3 tipy

1. Na opt-in stránce neprodávejt a jen informuj o postupu, jak zájemce potvrdí svůj kontakt v e-mailu.
2. Nevynechávej tento krok. Udrží databázi kontaktů kvalitnější. 
3. Stránku doplň grafikou, např. s ukázkou, kde v e-mailové schránce najdou složku hromadné/spam.

Nyní by měl návštěvník potvrdit e-mail a my pokračujeme dále :)

Děkovací stránka

Poté, co potvrdí e-mail, automaticky bude přesměrován na děkovací stránku. Jejím cílem  je poděkovat za potvrzení e-mailu a doručit obsah nebo řekneš, jak se k němu zájemce dostane (třeba, že odkaz dostane e-mailem)
 

Děkovací stránka - 3 tipy:

1. Můžeš rovnou nabídnout produkt k prodeji. Pokud nemáš, co nabídnout, zvaž alespoň nabídku, aby tě zájemce sledoval na tvých dalších kanálech (vždy popiš benefit, jaký mu sledování přinese).
2. Děkovací stránka může být klidně poslední stránkou funnelu s tím, že na ní doručíš slíbený obsah nebo sdělíš, že slíbený obsah doručíš třeba v příloze e-mailu.
3. Dbej na to, aby bylo jasné, co bude následující krok a jak se dostane zájemce ke slíbenému obsahu.

Kontaktovat technickou podporu

technicka.podpora@podnikatelky.online

Automatizace

Nyní, když jsme si popsali proces cesty zákazníka, je nutné říci, že proto, aby tato cesta fungovala efektivně, tedy bez tvé přímé účasti, bude nutné autoatizovat tento proces. Co to znamená? Bude nutné zakoupit emailingový nástroj. Nemám teď na mysli klasický e-mail na google, seznam, centrum, apod. 

Myslím tím, že je třeba mrknut na nabídky SMARTemailingových programů, které se ti mnohonásobně vrátí. Ušetří ti spoustu času a pro proces automatizace, je zcela nezbytný. V první fázi podnikán se lze obejít bez webu, ale určitě ne bez Smartemailingu. 

Na trhu je mnoho nabídek, já používám a doporučuji SmartEmailing zde je odkaz pro více informací a kde lze případně zakoupit.

VÝHODY SMARTEMAILINGU:

  • Intuitivní a snadné ovládání
    SmartEmailing je celý v češtině a ovládání je velice srozumitelné, člověk se zde zorientuje opravdu rychle.
  • Velice snadné napojení na MioWeb (o tom později)
    MioWeb a SmartEmailing mají naprogramované propojení, díky kterému můžeš na svůj web snadno vkládat a editovat formuláře a uzpůsobovat si je graficky i textově. Bez nutnosti kopírovat, vkládat a upravovat HTML kódy.
  • Propojení s FAPI pro automatické fakturace na dvě kliknutí (další nástroj, který bude později třeba)
    Opět bez nutnosti kopírovat, vkládat a upravovat HTML kódy propojíš své prodejní formuláře snadno se SmartEmailingem a kontakty se ti automaticky propisují do příslušných seznamů. 
  • Technická podpora ČESKY
    Přímo na podpoře aplikace SmartEmailing je ochotná a rychlá podporu v češtině. To není úplně samozřejmost u jiných (levnějších) aplikací.
  • Soulad s českým právním systémem pro ochranu osobních údajů a GDPR
    SmartEmailing má naprostou kompatibilitu s vyhláškou GDPR.
     
    NEVÝHODY SMARTEMAILINGU: 
    Není zdarma
    Dokud ti online podnikání nevydělává peníze, chápu, že člověk otáčí další korunu a určuje si priority. Stále je dobré mít na paměti, že si ale platíš vysoce kvalitní službu a ze zkušeností vím, že to velmi oceníš při usnadnění práce.
ALTERNATIVA

MAILERLITE

S MailerLite osobně nemám žádné zkušenosti a nikdy jsem jej nepoužívala. Je to ale nejčastěji používaná alternativa pro e-mail marketing pro ty, kteří nechtějí používat SmartEmailing.

VÝHODY MAILERLITE:

  •  Tarif zdarma do 1 000 kontaktů
  • Placené tarify jsou nižší než u SmartEmailingu 

    NEVÝHODY MAILERLITE:

  • Aplikace je anglicky
    To může být nevýhoda pro ovládání především v případě, že anglicky moc neumíš. Především v případě nutnosti komunikace s podporou.
  • Složitější napojení na MioWeb
    Na svůj web musíte nainstalovat plugin, přes který vložíte formuláře na web. Jejich vzhled upravuješ přímo v anglicky "mluvícím" MailerLite.

Pokud náhodou něco nefunguje, nejde stáhnout, potřebuješ s něčím pomoci...napiš na email: asistentka@podnikatelky.online