Landing page 

squeeze page  = přistávací stránka = vstupní stránka

Stránka s magnetem nemusí být obsáhlá, ale rozhodně musí být poutavá :). Nepotřebuješ klienta přesvědčovat, aby nakoupil. Jde o to, aby zanechal "pouze" svůj kontakt, takže text by měl mít jen pár řádků. A právě do nich potřebuješ přetavit sílu odkazu.

Co by mělo být součástí stránky s magnetem:

  • Zajímavý a poutavý název magnetu
  • Je dobré zmínit něco jako: „získejte zdarma“
  • Popsat problém, který řeší
  • Výsledek, kterého klient dosáhne díky tvému magnetu
  • Ilustrační fotka produktu nebo výsledku, který zákazník získá
  • Formulář pro vložení kontaktu (jméno a e-mail) a CTA (call to action)

Landing page je ideální vytvořit na webu - tedy mít webové stránky. Ale není to nezbytně nutné. Landing page je možné vytvořit i v některých smart emailingových nástrojích. Případně lze provizorně využít i fcb či emailing. To už je ale dost improvizované a působí to neprofesionálně. Pokud to tedy myslíš se svým podnikáním vážně, rozhodně doporučuji vytvořit alespoň jednoduchý web.

Landing page

Landing page = přistávací stránka = vstupní stránka

je stránka, na webu (příp. v emailingovém nástroji či jinde), kde je umístěn magnet. Tato stránka slouží primárně ke sběru kontaktů. Tedy k tomu, aby si návštěvníci, které tvůj magnet zajímá, ho mohli stáhnout a zároveň ty tím začínáš tvořit svoji databázi kontaktů a z návštěvníků vytvářet své klienty, v ideálním případě platící.

Cílem magnetu a landing page je získat, co nejvyšší konverzi (aby si co nejvíce návštěvníků stránky magnet stáhlo). Konverze se měří poměrem stažení děleno celkový počet návštěvníků. Ke sledování konverze slouží různé nástroje, např. google analytics nebo některé smartemailingové nástroje, lze sledovat i pomocí fcb v případ, že máš web propojen s fcb účtem. Doporučuji sledovat pouze základní data, minimálně na začátku a pouze pro účel, abys zjistila, zda a jak tvůj magnet funguje a mohla ho příp. upravit.

Dobrý magnet zajistí minimálně, že ho minimálně 25 % návštěvníků stránky (landing page) stáhne.

STRUKTURA LANDING PAGE:

Od otevření landing page máš cca 8 vteřin na to, abys návštěvníka zaujala. Texty a vlastně celá landing page jsou nejdůležitější částí tvorby. Mysli na to, že jsou ještě důležitější než samotný magnet. Proč? Protože právě texty jsou to, co musí návštěvníka natlik chytit za srdce, že bude ochotný vyměnit svůj email za tvůj magnet.

1. Nadpis

jeho úkolem je upoutat pozornost na první pohled a musí to být první věc, kterou návštěvník uvidí a chytí ho za srdce. Musí být jasný, lákavý a s jasným přínosem pro zákazníka. Měl by vystihovat PROČ přesně by měl návštěvník vyměnit své jméno a email právě tady a teď. Co získá? Jaký mu to přinese benefit? Proč je to právě pro něj?

Dokonalý název přitahuje dokonalé klienty, v ideálním případě tvoje srdcové zákazníky. Přesně ty je třeba v této fázi oslovit a zaujmout. Více v části o názvu magnetu. Nadpis a podnadpis v podstatě rozhodne, jestli ti návštěvník stránky zanechá svůj mail či nikoli.

Dležité je i správné formátování, tedy velký font, jasný a snadno čitelný.

Pokud je to vhodné, použij podnadpis, který doplní nadpis - neměl by být příliš dlouhý. Pomocí podnadpisu sděl benefity a jako motivuj k pokračování ve čtení či prohlížení.

Určitě tuto část nepodceň!

Nezapomeň: Není nutné získat každého zákazníka, ale právě toho pravého pro tebe, toho, se kterým rezonuje to, co ty děláš a jak to děláš právě ty!

Například:

  • 7 kroků k srdci tvého zákazníka bez spamování a nahánění. 
  • Získej návod jak proměnit návštevníky webu v platící klienty.
  • Odhal tajemství jak se dostat z nuly na milion.

2. Text,

který může doplnit to, co není zachyceno v nadpisu a podnadpisu. Na landing page není nutné psát zdlouhavé texty a vytvářet prodejní stránku, jako je tomu u placených produktů. Landing page by naopak měla být jasná, stručná, poutavá, neodolatelná, jednoduchá, ale zajímavá. Pamatuj, že méně je mnohdy více! 

  • odrážky a seznamy – ve větách se čtenář snadno ztratí, vypiš výhody nebo vlastnosti nabízené služby/produktu do přehledných bodů

3. Vizuální prvky

 - obrázky, videa, ikony, barvy, fonty

Obrázek je vhodné použít zajímavý obrázek na landing page, který podpoří návštěvníka k akci. Neměl by však odvádět pozornost od textu. 

4. CTA = call to action = výzva k akci

jasná a stručná je důležitá součást landing page. Používá se tzv. tlačítko, které musí být jasně viditelné bez skrolování. Po kliknutí na tlačítko se zobrazí formulář, který návštěvník vyplní. (Formulář bude propojen s emailingovým nástrojem pro sběr kontaktů). Pokud je landing page delší (např. při konferenci), je dobré použít více CTA. Barva tlačítka musí být výrazná, tak aby bylo na první pohled jasné, že je na něj třeba kliknout, v podstatě musí "bít do očí"

Třešničkou na dortu je text přímo vyzývá k akci a říká, co má návštěvník udělat. Např.: „Klikni a rezervuj si své místo." "Chci e-book zdarma", "Stáhni si tahák zdarma" apod. Ideálně začni slovesem, např. Získat, Vytvořit, Začít, Vyzkoušet, Naučit se, Zarezervovat, Prohlédnout. Můžeš také přidat výrazy jako „hned, okamžitě, právě teď“.

5. Reference,

zkušenosti, kladné hodnocení a komentáře uživatelů a klientů mohou urychlit rozhodování návštěvníků k akci.

TIPY PRO LANDING PAGE:

  • Urči jen jeden cíl
    Tedy jedna landing page = jeden záměr = jeden cíl = jedna akce. Od začátku až do konce veď návštěvníka přímou cestou, bez odboček a křižovatek k jedinému cíli, kterým je v případě magnetu stažení, přihlášení, objednávka, registrace apod. někdy také koupě. Záleží na naší strategii. Nerozptyluj pozornost návštěvníka, ale naopak usnadni mu rozhodování i následnou akci.
  • Vzbuď pocit naléhavosti
    Probuď v návštěvníkovi pocit naléhavosti. Zvýší se tak šance, že rozhodnutí učiní hned, bez odkládání. Nebude už nad tím tolik přemýšlet, začne konat, což je to, čeho chceš dosáhnout.

Využít můžeš např.:

  • aktivní odpočet času, který vyjadřuje, kolik dní/hodin zbývá k ukončení akce,
  • informace o počtu kusů či volných míst,
  • hlášky typu „poslední šance, časově omezeno, limitovaná edice, nabídka brzy skončí, last minute“ apod.

JAK VYTVOŘIT LANDING PAGE:

Nejideálnější je vytvořit landing page přímo na svém webu. Rozhodně doporučuji zvážit vytvoření alespoň jednoduché webové stránky. S tímto krokem ti může pomoci můj technický tým.

Pokud nemáš web, nechceš zatím žádný mít nebo není možné prostřednictvím něj sbírat kontakty, je možné využít nějaký emailový nástoj, např. Smartemailing či MailerLite nebo Canvu, kde si můžeš landing page vytvořit. 

Nejsi si jistá, zda máš vytvářet landing page, kde a jak? Vůbec netušíš, co teď dělat, kontaktuj moji asistentku nebo technickou podporu, pomohou ti zvolit vhodné řešení.

V náledující části kurzu budeme nastavovat proces automatizace odesílání magnetu, bude tedy třeba mít nějakou landing page vytvořenou

Předpokládám, že magnet už máš připraven a uložen tak, aby bylo možné ho sdílet. (viz.informace v úvodu léto lekce)

 „Landing page není jen stránka. Je to brána, která otevírá nové příležitosti. Je to tvůj první krok k vybudování vztahů se zákazníky.“

POZNÁMKY:

Klasický odběr novinek (newsletteru) moc nefunguje, jeho konverze se pohybuje okolo 1%).

V zápatí stránky (v emailu pro udělení souhlasu, ve webovém formuláři) by měl být proklik na stránku GDPR (zásady ochrany osobních údajů).

Na závěr tvorby každé stránky, tedy i landing page zkontroluj responzivní zobrazení, tedy jak se stránka zobrazuje v mobilu. Dnes 90% lidí chodí na weby z mobilu.

Na tuto LANDINGPAGE pak budeš odkazovat z různých zdrojů, abys přivedla na web, co nejvíce lidí (potenciálních zákazníků):

  • uděláš příspěvek na fcb, IG či jiných sociálních sítích a odkaz na tuto stránku
  • reklama na fcb/IG
  • v BIU na tvém IG bude odkaz na tuto stránku
  • pokud používáš Linktree, i tam bude tento odkaz
  • pokud píšeš blogové články, můžeš z nich odkazovat na LP
  • z jiných částí svého webu

 

VZOR

MINIKURZ ZDARMA (499 Kč)

Úvodní text: Velmi stručná základní informace, která obecně pojmenovává, co tu návštěvník najde. Může být kombinovaná s výzvou k akci (Stáhněte si, získejte…), nebo aktuální výhodou (zdarma, přeškrtnutá cena). Max. 5 slov. 

JAK VYTVOŘIT MINIKURZ

Název produktu: Dbej na to, aby byl co nejjednodušší, maximálně konkrétní a srozumitelný. Nevymýšlej žádné záhadné a tajuplné názvy, podstatné tady je, aby návštěvník na první pohled pochopil, co získá.

Obrázek produktu: Atraktivní, chytlavý, a hlavně - ostrý. 3D vizualizace navozuje pocit, že zákazník dostává něco \"reálného\". Náhled monitoru v případě členských sekcí zase ilustruje něco, co může mít zákazník brzy i u sebe v počítači.

  • Přínos 1
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Přínos 2
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Přínos 3
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.

Klíčové přínosy: Zformuluj hlavní přínosy tvého produktu do jednoduchého a srozumitelného sdělení, které jasně informuje o tom, co návštěvník získá a v čem je to jedinečné. Např. “Naučte se za 10 dní vytvořit vlastní online kurz.”

Formulář nebo tlačítko s výzvou k akci Tlačítko popiš konkrétně a srozumitelně. Zvol formu “chci [něco]” nebo “[udělat něco]”. Maximálně 3 slova.

Je něco v nepořádku? Kontaktujte nás.

UKÁZKA 

Ukázky landing page

Jak může landing page vypadat se můžeš podívat ZDE >> ukázka landing page

Co najdeš ve svém taháku?

  • 7 důležitých kroků na cestě k srdci tvého zákazníka
  • Tipy a doporučení z praxe
  • Praktický dárek

7 prvních kroků na cestě

k srdci tvého zákazníka začíná právě zde:

Tento tahák si stáhlo již

0
lidí

Děkuji :)